28 Mart 2012 Çarşamba

BAHARDA ARILAR VE ASMAYA AŞI UYGULAMASI


F1 karniyolu haftasonu evimin terasına getirdim köye giderkende f2 karniyol arımı götürdüm f1 den polen almayacağım için f2 nin kovanına aktardım aktarmadanda bakımı yapıldı kovanın boyanıp temizlendi, f1 i yaptığım son kontrolde biraz daha geliştiğini görünce boş çerçeve vermiştim terasta yaptığım kontrolde boş çerçevenin petek örülmeye başladığını ve erkek yumurtalarını gördüm.


Köyde f1 karniyol arımın aktarmadan sonra yavru uçurması.


F2 karniyolun yeni kovana aktarılması.




Arılığımda bulunan cevizlerden üç tanesini aşı yapmak için kestim ağlamaya bıraktım köyde bulunduğum üç günde ağlama yani acı suyu akmadı daha sonraya kaldı aşı işi.



Meyve aşılarında acı suyu akması gibi durum olmadığı için bahçede çıkan ahlata armut aşısı yaptık babamla.



Aşı yapmasını tam olarak öğrenmek için asmaya kendim aşı yaptım bu benim ilk yaptığım aşı inşallah tutar,işleme asmayı keserek başladım ama bir sorun çıktı asmanın gövdesinin yarısı kuru çıktı biraz daha alttan kestim gene kuru yeri var ama ben yarma aşısı yapacağım için canlı olan kısmından kalemi koyarak sorunu çözmüş oldum.



Yarma aşısı için hazıladığım asma kalemi.



Kalem anaç asmanın canlı olan kısmına yerleştirildi.



Aşılanan bölge ile kalemin ucu aşı macunu ile kapatıldı.



En sonunda aşılı bölge elektirik bandı ile sarıldı.

3 yorum:

miriliburak dedi ki...

Serdar abi kolay gelsin İnşallah aşıların tutar.

Arıların keyfi yerinde maşallah...

muhteşem turunç dedi ki...

Serdar abi güzel görüntüler yayınlamışın. Bahara erdik sayılır artık. Haydi hayırlısı olsun diyelim.

SERDAR ÖZHAN dedi ki...

Fatih abi sağolasın inşallah tutarlarda hep beraber yemekte nasip olur,sağlıcakla kal abi.

Muhteşem abi sağolasın,evet bahar artık geldi hayırlısı olur inşallah,sağlıcakla kal abi.