15 Aralık 2011 Perşembe

RÜŞETTE İŞLER YOLUNDA

Bursada evimin çatısındaki ana yetiştirmek için kendi yaptığım bu senede ilk kışa arı ile giren rüşetin durumu gayet güzel gidiyor polen gelen arı yakalamak için biraz bekledim sonunda oldu.
bu rüşete hava iyi olduğu zamanlarda koyu şerbet veriyorum sanırım semeresini görmeye başladım çerçeveye petek örmeye başlamışlar resimler dün çekildi.
çerçeve aralarındaki arılar görünüyor ,bu arıya duman verdimi hemen çekiliyor f1 kadar hızlı olmasada ,çünkü ana arısı f3 en son çıkan ana arım, arısıda f2 f3 karışıktır normal çerçeve olarakta 1,5 çerçeve arıda ancak vardır tahminim,bu arıyı bahara çıkarırsam ana arısı değişeçek ,en alttaki resimde bugün çekildi şerbetin yarısını çekmişler petek örmeyede devam ediyorlar

5 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Serdar Bey.

Ana kutularında çok soğuk olmadıktan ve aç kalmadıktan sonra rahat çıkarırsın diye düşünüyorum.

Şurup uygulaman sonucunda petek örüyorlar ama acaba yavru var mı.

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Serdar abim bu kadar besleme kulakı asmışlar be:/)sağlıcakla kal.

miriliburak dedi ki...

Selamünaleyküm

Serdar abi arıya bu kadar iyi bakıyorsun bizim arılar görmesin uğraştırma bizi :)

Bursadaki hava şartları arı için çok uydun gidiyor ama havası kömür dumanına iyice sarılmış bu sene dahamı çok kömür yanıyordur nedir?

Hayırlı günler dilerim...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Serdar;
Şurup verdiğin kap bu iş için uygun değil. Dikine çıta koymalısın, küçük parçalar dibe indiğinde işçi arılardan bazıları yukarı tırmanamazlar. Bir başka formül ise pet şişenin içini zımpara yapman lazım ki arılar tutunup çıksınlar.
Sağlıcakla kal.

SERDAR ÖZHAN dedi ki...

Yusuf bey geçen senelerde muhteşem abinin ana kutusundan tecrübe ile aç kalmasından korktuğum için besliyorum,yavrusuna hiç bakmadım ama polen geliyor muhtemelen vardır selamlar.

muhteşem abi ben onların kulağını çekerim zaten bu beslemelerim hava soğuyunca bitecek,sağlıcakla kal abi.

Aleyküm selam fatih abi seninde bahar başında 12 boş kovan kalsaydı elinde sende bakardın ben yoğurdu üflerek yiyorum bu sene,evet hava sıcaklığı iyi ama özellikle akşamları kömür dumanı çöküyor bunun bir sebebide bence lodosun esmemesi,sağlıcakla kal.

Ali abi uyarın için teşekkür ederim,gereği yapılacak inşallah,sağlıcakla kal abi.