2 Haziran 2009 Salı

FİNALE GELDİK

Benim ve birçok arıcı için en önemli döneme geldik. kestaneye arılarımızı götürdük arılarıma oğul vermemeleri için uyguladığım boş çıta yönteminin bence çok faydası oldu ayrıca ana arı ızgarasıda aynı şekilde faydası oldu.beraber arıcılık yaptığım arkadaşların 8-9 çıta arısı ana memesi dikerken benim 17-18 çıta arım çok güzel çalışıyordu.defalarca uyguladıklarımı anlatsamda yaptıklarımın faydasını anlatamadım ve uygulatamadım bende nasip olur bir aksilik olmazsa bal sağımında farkı gösteririm o zaman anlarlar inşallah.

kestaneye götürdüm gün çektiğim son görüntüler.

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Serdar bey merhaba,
Çalışmalarınızı zevkle izliyorum emin olun doğru yoldasınız,Arınız ve balınız bol ve bereketli olur inşallah.

Selamlar saygılar.

SERDAR ÖZHAN dedi ki...

merhaba mehmet abi,senden ve dier arıcı abilerimden doğru olduğuna inandığım tüm uygulamarı bende uygulamaya çalışıyorum,paylaşımlarından dolayı sana çok teşekkür ederim seni izlemeye öğrendiklerimi uygulamaya devam ediyorum,seninde balın bereketli ve bol olur inşallah.

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

sayın serdar ozhan
boş çıta yontemi nedir
biraz açarmısınız
başarılar

SERDAR ÖZHAN dedi ki...

merhaba taşkın bey boş çıta yöntemini ben arı 15 çıta olup ana ızgarasını koyduğum zaman uygulamaya başladım.uygulamaksa alt kata sağdan veya soldan ikinci çıtayı temel peteksiz boş vererek oluyor bu çıtaya arılar gücü nisbetinde hemen kendileri petek örüyorlar petek gözlerini erkek arıgözü yapıyorlar anada erkek arı yumurtası atıyor varoalar erkek arı gözlerinde işçi arı gözlerine göre 8-10 kat daha çok çoğalıyorlar gözler kapanmadan hemen gözlere giriyorlar gözler kapandımı erkek arı gözleriyle dolu çıta kesmeye hazırdır böylece bir sezonda 2-3 defa petek kesmeyle yüzde elli varoayla ilaçsız mücadele ve genç işçilere petek ördürmeklede kovanın oğul eylimine girmesini engellemiş oluyoruz.sezonunz bereketli olsun.

Hüseyin Basri ÇALIŞKAN dedi ki...

merhabalar serdar bey bloğunuz çok güzel paylaşımlarınız için teşekkürler. umarım ki bal dolu bir sezon geçirirsiniz